Bob, opnieuw opgestart...

Wednesday, October 12, 2005

Geen 3-0... en UNISCA

Was een regeldagje op de universiteit vandaag. Ik ben bij de docent van het mastervak langs geweest dat ik in het tweede blok wil gaan volgen. Normaal gesproken mag je namelijk geen mastervakken volgen als je je bachelorscriptie niet hebt afgerond,. En dat heb ik nog niet, ben daar nog druk mee bezig. Dus ik leg hem mijn verhaal uit en hij gaf me meteen toestemming om de colleges te volgen. Wel zei hij dat ik mijn scriptie af moet hebben voordat het tentamen is. Nu is dat gelukkig pas eind maart, dus dat moet lukken. Is tenminste wel mijn bedoeling…
Ook even langs de studieadviseur langs geweest om mijn studieprogramma’s voor mijn bachelor en master te wijzigen. Pure bureaucratie, maar daar zijn ze op de UvA heel erg goed in, te goed zelfs. Een paar vakken omwisselen van mijn bachelor naar mijn master en andersom en het is weer goed. Voor de duidelijkheid, dat betekent twee formulieren opnieuw invullen en wat vakken in andere rijtjes opschrijven en je studieprogramma’s zijn ineens wel geldig in plaats van ongeldig….

Verder heb ik me ingeschreven voor UNISCA. Dat is een speciaal project dat op de UvA wordt georganiseerd van 9 tot en met 20 januari. Ik heb in die tijd gene tentamens, dus dat komt mooi uit. Het is een simulatie van een VN conferentie door studenten. Ook komen er bekende gastsprekers als Ruud Lubbers. Van de site:

“First of all, your theoretical knowledge will be enhanced by the three assignments you will have to do (aided by our three prepatory days). Then, in addition, the first week of the UNISCA conference will focus mainly on your public speaking, debating and resolution writing skills. Distinguished guest lecturers will be the finishing touch on your road to the international arena, of the United Nations.
By the end of the first week, you will have acquired all the necessary knowledge and skills for the actual simulation that takes place in the second week. This second, and final week, is a 5-day, realistic and complete simulation of a United Nations conference.”

Ik ben erg benieuwd, heb er veel zin in. Lijkt me een erg leuke uitdaging om hier mee aan de slag te gaan. De onderwerpen van de conferentie spreken me ook erg aan. Één van de onderwerpen (in het kader van de WTO, World Trade Organisation) is “Intellectual Property Right In The Pharmaceutical Industry.” Gezien alle medicijnen die ik gehad heb en nog krijg, waardoor ik er nog steeds ben, hoop ik dat het niet meer mogelijk zal zijn dat in veel landen mensen overlijden omdat ze niet over de juiste medicijnen kunnen beschikken terwijl de wel bestaan. Dit is vooral het geval met AIDS-medicatie in Afrikaanse landen. Hierover zal een deel van de conferentie gaan.

Tenslotte vanavond naar Nederland – Macedonië gekeken bij Wouter in Amsterdam. Zoals Van der Sar zelf al zei na afloop, er ging helemaal niets goed. Zelden zo een saaie wedstrijd gezien zonder ook maar een beetje goed voetbal. Maar ja, we moeten niet klagen, we zijn er bij in Duistland straks, in regenstelling tot onze zuiderburen en Europees kampioen Griekenland.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home