Bob, opnieuw opgestart...

Friday, October 14, 2005

Blijdorp

Na vanochtend me eerst om half 9 gemeld te hebben bij mijn fysio om weer te trainen (nieuw roeirecord, 1125 meter in 5 min 30 sec), ben ik vandaag naar Blijdorp geweest met mijn vader en zijn vriendin. Het verbaasde me hoe mooi die dierentuin in Rotterdam is en hoeveel ruimte alle dieren daar hebben. De eerste dieren die we tegen kwamen waren prairiehondjes. Ontzettend grappige en speelse beestjes die erg actief waren. Als je had gewild had je ze kunnen aaien. Verder hebben we onder andere giraffes, leeuwen, zebra’s, okapi’s en gorilla’s gezien op de Afrikaanse vlaktes. In het heel mooi vrij nieuw aangelegde Aziatische deel waren er mooie verblijven voor de olifanten, Sumatraanse tijgers en neushoorns onder andere. Die tijgers waren super mooi. Het mannetje en het vrouwtje zaten gescheiden van elkaar in 2 verschillende verblijven. Ze konden elkaar wel zien. Was erg mooi om te zien hoe ze steeds bij elkaar probeerden te komen. Ook de wolven waren erg mooi en gelukkig heel goed te zijn. Als laatste zijn we in het Oceanium geweest. We waren hier erg van onder de indruk. Het is een erg mooi aangelegde aparte ruimte op Blijdorp die helemaal gewijd is aan allerlei vormen van leven in en rondom de zeeën. Je maakt een virtule reis langs alle wereld zeeën. Onderweg kom je onder andere zeeleeuwen, een prachtig aquarium (zo een waarbij je er in een buis onderdoor loopt en je dus de schildpadden en haaien over je heen ziet zwemmen), papegaaiduikers, Galapagos schildpadden (groot!) en zee otters tegen. Vooral die laatste beestjes zijn zo leuk. Hoe die heerlijk speels zijn in het water en daarnaast heerlijk op mijn rug kunnen drijven terwijl ze een visje naar binnen werken, prachtig. Hieronder een paar foto’s. Ik ga morgen proberen een fotocollage te maken, dan zal ik die ook plaatsen.







’s Avonds bij mijn vader gegeten en weer een keer Carcassonne gespeeld. Blijft een erg leuk spel. Morgen mag ik er weer vroeg (7 uur. Het is nu half 1 geweest, vraag me dus eigenlijk af wat ik nog aan t doen ben…) uit, moet namelijk weer werken in Weesp. Morgenavond ga ik met Frank naar Ilse de Lange in het Spant. Heb haar nog nooit live gezien, ben benieuwd naar haar show.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home