Bob, opnieuw opgestart...

Saturday, October 29, 2005

De boosdoener

Dit stukje ijzerdraad op de foto hieronder is dus de boosdoener…



Dus Simone, bij deze is je verzoek gehonoreerd Ik ben dus vanochtend bij de thorax chirurg geweest. En wie kwam ik tegen toen ik daar zat te wachten? Esmé en Lotte die vanuit hun hotel op Schiphol meteen door waren gegaan naar Utrecht (niet ernstigs gelukkig). Ze zagen er goed bruin uit, hebben genoten en komen precies op het goede moment terug, gezien het weer hier de afgelopen week. Welcome home!

Mijn bezoek aan de thorax chirurg was erg kort en erg duidelijk. Eerste dat ze (de arts) zei was dat dat ijzerdraad er uit moest en wel op hele korte termijn. Er is namelijk sprake van communicatie tussen “binnen” en “buiten” . Dat houdt in dat iets vanuit je lichaam rechtstreeks in aanraking komt met de buitenlucht en dat is niet de bedoeling. Bij “normale” mensen niet, laat staan bij mensen met een verlaagde weerstand zoals ik, bij wie het infectiegevaar nog groter is. Ik vroeg meteen of ze dat ook op zaterdag deden, maar daar was het weer niet spoedeisend genoeg voor. Terecht, denk ik. Heb het gelukkig voor elkaar gekregen dat ik maandag wordt geopereerd. Het is een kleine operatie dus kan daardoor dinsdagavond gewoon naar PSV – AC Milan zoals de bedoeling was. En mijn trip naar New York (zie hieronder) komt al helemaal niet in gevaar gelukkig. Ik moet me zondag melden op de longafdeling om 11 uur. Maar ben zo bijdehand geweest om te regelen dat ik tussen 1 en 5 uur mag verdwijnen om de derby der derby’s tussen BFC en SDO te kunnen zien, thuis bij BFC. Heb nog geen idee hoe laat ik maandag aan de beurt ben, dikke kans dat ik dat maandag pas hoor. Enige dat jammer is dat ik nu maandag niet naar AMC kan. Dus Marjolein en iedereen op F5 Zuid: sorry, ik maak het goed als ik terug ben uit New York!

Verder heb ik vandaag en gisteren weer mijn eerste tentamens gehad. Die van gisteren voor Regulering en mededinging viel wat tegen, ik betwijfel of ik die gehaald heb. Nu is het gelukkig zo dat ik dit keuzevak niet persé nodig heb, bovendien kan ik hem herkansen in januari. En toen kwam vanmiddag de grote meevaller. Mijn tentamen Monetaire economie en financiële instellingen (MEFI) ging veel beter dan ik verwacht had. Ik kon maar bij een vraag van de twintig echt niets zinnigs verzinnen, dus dat was mooi. Nu zal ik echt niet alles goed hebben bij de rest, maar ik hoop toch dat het voldoende is voor een 6 in ieder geval. Zou heerlijk zijn als ik hem gehaald heb, levert met 10 studiepunten (280 studie uren staat dat voor) op. Vrij veel als je beseft dat er in een heel jaar 60 punten zitten.

Morgenmiddag naar de ‘afscheidsborrel” van Bram, die dinsdag voor 7 maanden naar Australië, Nieuw-Zeeland en Bali gaat. Doe je goed, geniet er van! Voor zijn site die straks gevuld zul worden met zijn reisverhaal, zie de link hiernaast.

1 Comments:

  • Hey Bob,
    Bedankt voor het kaartje, is goed afgeleverd. Balen voor je dat je weer langs moet komen, zeker voor zoiets raars als een uitstekend ijzerdraadje :-) Gelukig niet zo "ernstig" als een bezoekend schimpie.
    Misschien zie ik je wel (op een afstand)
    Groet
    Yun

    By Anonymous Anonymous, at 2:07 AM  

Post a Comment

<< Home