Bob, opnieuw opgestart...

Friday, February 10, 2006

Live from Amsterdam

Ik zit inmiddels precies een week op de Van Woustraat in Amsterdam en dat bevalt erg goed. Het is zo relaxed om op een paar minuten fietsen overal vandaan te zitten (faculteit is zo ong. 4 minuten fietsen). Het is een heerlijk huis waar we in zitten met zijn drieën. De Albert Heijn letterlijk schuin aan de overkant van de straat is ook geniaal. Ik zal binnenkort een paar foto’s van mijn kamer en huis maken, dan zal ik ze hier plaatsen.

Morgen met Wouter, Erik, Erwin en Ruben naar de Davis Cup in de Rai. Mooi is dat Jilles, Marek en Adeline ook allemaal met vrienden gaan, maar zonder dat we het van elkaar wisten. Zal dus vast en zeker gezellig worden daar morgen. Tenminste, als Sluiter en Van Gemerden zich niet compleet laten slachten door de Russen.

Vanavond met Michiel, Pepijn en Esther naar Boom Chicago geweest. Was zelfde soort show als in januari met Unisca, maar aangezien 90% geïmproviseerd is, krijg je toch heel andere dingen te zien. Alhoewel, de notities, de u fuk shoarma, de diksap en de basterd suiker kwamen terug, maar dat was niet erg. Voor het geval dat iemand denkt wat is daar grappig aan dan, spreek die termen maar eens in het engels uit...

De colleges op de VU van ontwikkelingseconomie (Globalization, Growth and Development heet het vak voluit) zijn voorlopig dramatisch slecht. De docent kwam maandag ochtend eerst doodleuk 20 minuten te laat aankakken (leuk als je daar om 9 uur zit) en vervolgens stuurde hij ons weg tot 11 uur omdat hij echt nul aan collegevoorbereiding bij zich had en ook niets zinnigs meende te kunnen vertellen. Nu heeft hij dat maandag tussen 11 en 1 en woensdagmiddag ook niet gedaan, vooral ook omdat hij over elke engels zin die hij moet zeggen (zijn er veel, hele college is in het engels) een paar seconden moet nadenken voordat hij precies weet wat hij moet zeggen. Ook vertelt hij niets nieuws voorlopig, wat hij vertelt hebben we allemaal al een keer in eerdere colleges gehad. Ik ben benieuwd of hij maandag iets beter is, vrees van niet. De colleges van ontwikkelingseconomie op de UvA begonnen ook leuk trouwens dinsdag, met een zieke docent namelijk. Ze begonnen dus eigenlijk helemaal niet...

Dan nog positief nieuws over mijn studie, mijn bachelor scriptie is bijna af! Hier en daar nog een heel kleine wijziging aanbrengen dit weekend en dan gaat maandag de eerste versie naar mijn scriptiebegeleider. Wouter, Charlotte, Lotte, Thomas en Naomi, bedankt voor al jullie op- en aanmerkingen, die opmerkingen hebben een paar heel suffe blunders helpen voorkomen!

P.S.: Ik heb op de begrafenis van Lieke een paar foto’s gemaakt. Heb getwijfeld om ze hier te plaatsen en besloten het niet te doen. Dit omdat ik merkte dat een aantal mensen die hier regelmatig kijken liever geen foto’s er van wilden zien en liever hun herinneringen van die dag koesteren zoals die nu in hun hoofd zitten. Mochten er mensen zijn die ze willen hebben, laat me dat dan even weten, dan stuur ik dat je ze toe.

1 Comments:

  • Hallo,
    ik zit(zat) bij Lieke op school en ben ook naar de avondwake geweest. De begrafenis niet, maar ik zou de foto's graag willen zien als je het goed vindt. Stuur ze dan maar naar amy_jollymove@hotmail.com . Vast bedankt. En héél veel sterkte

    By Anonymous Anonymous, at 2:34 PM  

Post a Comment

<< Home