Bob, opnieuw opgestart...

Monday, January 30, 2006

Lieke, slaap zacht daarboven...

Ik krijg dit nauwelijks getikt, maar toch doe ik het, ik zie het maar evenals een manier of het een klein beetje van me af te schrijven. Sorry voor de misschien wat lange log en vele gedachten er in, maar dit is wat er me allemaal te binnenschoot vanavond.

Het leven is ZOOOO oneerlijk soms!!!!

Marjolein belde me vanmiddag met het verschrikkelijke nieuws, dat Lieke, een vriendin van me, vandaag is overleden. Totaal onverwacht, zeker voor een meisje (14 dagen geleden 19 geworden...) met cf was ze heel stabiel. Ik heb haar gewoon zaterdag nog gesproken en dan is het zo, pats boem, over. Zeker als je beseft hoe ze overleden is, niet aan long- of lever complicaties, dan is het zo totaal niet te beseffen...

Lieke, ik had je gevraagd of je mee ging naar PSV - Roda JC komende zaterdag, je vond het leuk en wilde wel, maar dacht toen ik het je vroeg nog dat je nog dat je komende vrijdag pas geopereerd zou worden en niet in zo korte tijd van narcose hersteld zou zijn om mee te kunnen. En dan dit, ik heb totaal geen zin meer om te gaan zaterdag....

Lieke, ik denk aan de keer dat we elkaar voor het eerst zagen op CFBD en dat we daar samen en met veel anderen zoveel plezier hebben gehad. Dat we naast elkaar zaten naar de zonsondergang zaten te kijken en genoten van de prachtige kleuren aan de horizon.... CFBD komend jaar zal voor mij zeker niet hetzelfde zijn…



Lieke, ik denk aan de keer dat ik bij je in Groningen was tijdens je screening en dat we het heel gezellig hadden, ook al mochten we niet naar Mac Donalds van je vader en dat hij toen de nuggets en hamburgers maar is gaan halen. Dat je me toen hebt ingemaakt met Kolonisten van Catan. Ik had zo nog graag een keer tegen je willen spelen en dat stond ook in onze planning, maar helaas te laat dus...

Lieke, ik denk aan die week in de herfstvakantie dat we ’s nachts lagen te smsen dat het we het allebei leuk hadden, jij in Brabant ergens en ik in Vaals en dat we allebei Good Bye Lenin wilden zien de volgende ochtend. Ik ben er toen vroeg op gestaan, jij koos ervoor om lekker uit te slapen. Ik heb vervolgens de film gedownload voor je, die ligt hier nog, we hebben helaas niet meer de kans gehad om hem samen te kijken….

Lieke, er zijn nog veel meer dingen die ik tegen je zou willen zeggen, maar die kan ik nu even niet verwoorden, misschien komt dat later nog. Ik zal altijd aan je blijven denken.

Lieve ouders en broer, heel veel sterkte bij het verwerken van het verlies van jullie super dochter en zus. Ik weet verder niet wat ik tegen jullie moet zeggen behalve dat ik aan jullie denk, ik hoop ik wat zinnigs kan verzinnen als ik jullie zie.



Lieke, slaap zacht daarboven. Zoals Marjolein heel mooi zei: Another star is in heaven.

XXX Bob

PS: Bowe, bedankt voor de onderste foto

3 Comments:

  • Mooi geschreven Bob.
    Bij mij kwamen ook allemaal herinneringen boven;
    Die twee weken in gran canaria, 3 jaar geleden. Ik heb daar echt een super toffe tijd gehad met Lieke, Hetty en mijn familie. Lieke en ik samen op de bananenboot, ik met een enorm bloedende teen schreeuwend onder het balkon van Lieke en natuurlijk een eeuwige wedstrijd om wie het bruinst zal worden; Esme, Lieke of ik...

    En dan afgelopen zomer toen Lieke, Jannie, Kim en Daphne op bezoek kwamen bij Esme op de IC en ik even achter de computer zat. Hoorde toen ineens die aanstekelijke lach van Lieke achter mij. Dat vrolijke koppie, vrolijk vertellend dat ze helemaal zelf naar Utrecht was gereden.

    Lieke die nog mee wou naar het concert van Robbie Williams, maar ik was het extra kaartje (helaas voor Lieke) al kwijt aan iemand anders.

    Lieke die net 19 is geworden en vol trots meldde dat dit haar laatste jaar als tiener zou zijn...pff

    Allemaal herinneringen aan deze super meid die ik niet zal vergeten...en gelukkig hebben we de foto's nog ;)

    Lieke, we denken allemaal aan je en zijn in gedachten bij jou en je familie.

    Liefs Lotte

    By Anonymous Anonymous, at 11:39 PM  

  • Bob, heel mooi geschreven. En Lotte, jij ook. Wat een verlies, ik wil jullie sterkte wensen bij dit verlies!

    Liefs,
    Anne

    (ps bob, als ik ook maar iets voor je kan doen...... !!)

    By Anonymous Anonymous, at 8:05 AM  

  • Hallo Bob,
    Bedankt voor je mooie tekst. Ook ik heb alleen geweldig mooie herinneringen aan Lieke.
    Ook jij sterkte met dit verlies.

    Groeten Fred.

    PS: Ik heb zeker nog mooie foto's, laat maar horen.

    By Anonymous Anonymous, at 9:52 AM  

Post a Comment

<< Home