Bob, opnieuw opgestart...

Saturday, February 11, 2006

Davis Cup

Ben vandaag en gisteren naar de Davis Cup geweest in de Rai in Amsterdam. Zou oorspronkelijk alleen vrijdag gaan. Maar ja, als Maarten vanmiddag om half 1 belt en ik ben nog net in Amsterdam omdat je de voorgaande trein op 1 minuut gemist hebt, dan zeg ik geen nee....



Gisteren was ik er met Wouter, Ruben, en de gebroeders Erwin en Erik Goris. Het begon (hoe verrassend) met de openingsceremonie en een prachtige vertolking van het Wilhelmus door Karin Bloemen. Voor filmpje hiervan, klik hier. Sluiter had echt moeten winnen, maar verprutste de tie breaks in de derde en vierde set (allebei 7-5 verlies). Daarna moest Melle van Gemerden tegen Davydenko. Iedereen had verwacht dat die partij in 3 hele snelle sets klaar zou zijn. Uiteindelijk verloor Van Gemerden wel met 3-0, maar i.p.v. in anderhalf uur duurde de partij iets van 2 uur en 3 kwartier. Heel gave rally’s, heerlijk gebeuk van de achterlijn van beide spelers. Hoogtepunt was de rally waar de bal een keer of dertig heen en weer ging en die op miraculeuze wijze gewonnen werd door Van Gemerden met een fantastische forehand lob. Ik wilde ‘s avonds die rally terug zien in het sportjournaal, maar ze kunnen daar niet monteren, want het mooiste punt van de hele dag zat niet in de samenvatting. Dus als er iemand is die dat punt toevallig op video of digitaal heeft, let me know.



Morgen voor het eerst weer heel voorzichtig tennissen, we gaan namelijk tennissen met de mensen die volgend jaar mee willen doen aan de Transplant Games in Bangkok. Ben benieuwd hoe het gaat, heb door die knie die weer opspeelde en de vakantie daarvoor iets van 8 weken niet getennist. ’s Avonds uit eten met mijn vader, zijn vriendin, mijn broertje en zusje voor mijn zusje’s verjaardag van afgelopen woensdag. Daarna door naar Amsterdam, moet namelijk maandagochtend om 9 uur op de VU zijn. Nu maar hopen dat die docent wel op tijd is en vooral dat hij nu wel en fatsoenlijk college heeft voorbereid (zie vorige stukje)…

Vanmiddag heeft Sven Kramer de eerste Nederlandse medaille (zilver) gewonnen in Turijn. Beetje jammer dat Hedrick (goud) en Fabris (brons, net voor Verheyen) zo hard gingen. Ik heb echt totaal nog niet het idee dat ik dinsdag gewoon in de sneeuw sta daar in Turijn. Heb er echt superveel zin in. Ik was ook wel in Athene, maar was toen aan rolstoel en zuurstof gebonden. Bovendien zo moe vaak, dat ik verschillende sportonderdelen waar we kaarten voor hadden moest laten schieten. Dit is nog geen anderhalf jaar geleden, ongelooflijk eigenlijk.

Zal voordat ik dinsdagochtend vertrek nog wel even iets hier neerzetten, en daarna weet ik niet of dat live vanuit Turijn lukt.

Bob.

PS: Wat een heerlijke goal van Farfan weer, mooie 1-0 tegen Heracles

0 Comments:

Post a Comment

<< Home