Bob, opnieuw opgestart...

Wednesday, October 18, 2006

Barcelona

Rest van foto's volgt, heb ruzie met blogger, foto's uploaden lukt niet meer.

Sorry dat ik nu pas hier wat neer zet over Barcelona, maar het lukte helaas niet vanuit de stad zelf. Dinsdag 10 oktober vertrok ik naar Barcelona, om daar dus een internationaal tennistoernooi voor getransplanteerden te spelen. Na een prima vlucht met Vueling zat ik ’s avonds in mijn hostel waar ik de eerste twee nachten zou slapen totdat ik bij Sven en Tatiana kon logeren. Woensdag ben ik in het historisch museum van de stad geweest dat gebouwd is op de resten van een oude Romeinse villa. Deze resten zijn nog erg goed bewaard gebleven en de uitleg over het Romeinse huis van vroeger erg leuk zoals ik al eerder schreef. Meneer Müller, als u dit leest, het deed me direct denken aan 11 jaar geleden, de eerste lezen Latijn bij u. Felix in colomna sedet en mater in atrio sedet!

Daarna ben ik naar het appartement waar de rest van de groep logeerde gegaan om ’s avonds met hun in het Hard Rock Café te gaan eten. Lekkere harde muziek hè jongens☺. Donderdag regende het helaas de hele dag waardoor ons geplande bezoek aan Park Guëll helaas letterlijk in het water viel en we vooral gekaart hebben, boerenbridge en hartenjagen. ’s Avonds was de informatiebijeenkomst over het toernooi van vrijdag en zaterdag, waar we eigenlijk voor gekomen waren.




Vrijdag was het dan zover, om 6 uur ons bed uit om half 8 naar het tennispark te vertrekken. Daar aangekomen stond veel banen onder water. Maar in plaats van een paar sponzen te pakken en de banen droog proberen te maken, lieten ze ons tot 12 uur wachten totdat alle 23 banen droog waren... Zo logisch, wachten totdat alles droog is, terwijl je op een aantal al lang had kunnen spelen. Uiteindelijk viel het nog mee, de zon begon te schijnen en de stretchers langs het zwembad lagen lekker. Ik zat met Glenn in een poule van 5 en ben daarin in 3e geworden. Mijn eerste twee partijen verloor ik van de latere nummers 1 en 2 van de poule, met 8-4 en 8-2 (het waren prosets). Daarna stond ik in mijn 3e partij met 4-1 achter, maar uiteindelijk won ik met 8-4, altijd leuk. De laatste won ik van Glenn met 8-3. Hilde werd bij de vouwen heel mooi 2e in het toernooi en Richard in zijn poule ook. Ruurd moest helaas zijn laatste partij opgeven met een blessure en Yvette liet zien enorm vooruit te zijn gegaan sinds de Spelen van Canada.



Zaterdag waren de dubbels. Hierin werden de dames na een hele knappe winstpartij tweede en won ik met Glenn 1 partij en verloor er 1. Het leukste van de dag was eigenlijk de verrassing die ze geregeld hadden, we mochten allemaal tegen Younes El Aynaoui spelen, een Marokkaanse proftennisser die in Barcelona traint. Hij is op dit moment de nr. 160 van de wereld en op de weg terug, maar heeft ooit 14e gestaan voor hij door zware blessures terug viel. Het is een ontzettend leuke gast die altijd een lach op zijn gezicht heeft. Ik speelde 7-3 (verlies uiteraard) tegen hem. Sloeg nog een winner ook, kort cross de baan uit met mijn forehand waar ie niet op gerekend had. Dat de andere twee punten een netbal van mij en een dubbele fout waren, doet er niet toe☺. ’s Avonds zijn we met de hele groep van het toernooi in een restaurant gaan eten in de stad. Het was uiteindelijk half 12 voor we eten kregen en dat was geen onverdeeld succes. Er was verzekerd dat we geen vis kregen en toch was het hoofdgerecht noodles met inktvis.

Zondag hebben we eerst uitgeslapen om ’s middags naar Camp Nou te gaan om om 19 uur de wedstrijd FC Barcelona – FC Sevilla te zien. Een topper in Spanje, tussen de nrs 1 en 3 uit de competitie. Het gaat er daar wel iets anders aan toe dan bij een competitiewedstrijd in Nederland... Er waren bijvoorbeeld 92200 toeschouwers, iets meer dan in bijvoorbeeld de Arena , Kuip of Philips stadion. Om over het Arke stadion nog maar te zwijgen, hè Hilde:P. We waren heel vroeg bij het stadion en zagen de spelersbus binnenkomen, daar worden die Catalanen al wild van, schitterend. Omdat we zo vroeg waren, zaten we eerst ook in een vrijwel leeg stadion, om het vervolgens vrijwel helemaal vol te zien lopen, heel erg gaaf. De wedstrijd was geweldig, van een enorm hoog niveau. Barça kreeg al snel een penalty die benut werd door Ronaldinho. Sevilla maakte kort daarna gelijk door een schitterende goal van Kanouté. 8 minuten voor rust kreeg Barça nog een vrije trap die op zijn bekende prachtige manier werd binnen geschoten door weer Ronaldinho. Zo had Barcelona geen echte kans gehad voor rust en stonden ze toch met 2-1 voor. Na rust maakte Messi de mooiste goal van de avond door in het strafschopgebeid van Sevilla vier man voor lul te zetten en vervolgens de bal over de keeper te stiften. De eindstand was 3-1, een heerlijk weekend voor Barça, aangezien Real Madrid en Valencia verloren. Ik heb de eerste twee goals van Ronaldinho gefilmd met mijn camera, zal die filmpjes in het weekend online zetten, dat kan alleen op mijn pc in Naarden nl.



Maandag nog met de groep op een open dubbeldekkersbus door de stad gereden, heerlijk in de zon. Daarna moesten ze naar het vliegveld om terug te vliegen naar Nederland en heb ik nog met Robbert-Jan, een vriend van me van de tennisclub die in Barcelona studeert, afgesproken. Leuk om hem weer even te zien, hij heeft het goed voor elkaar daar. Na dinsdag nog door de stad gedwaald te hebben en mijn Barcelona shirt met het Unicef (Barcelona betaalt Unicef jaarlijks 3 miljoen om Unicef op hun shirts te mogen zetten, fantastische actie) logo te hebben laten bedrukken, vloog ik ’s avonds terug naar Amsterdam.

Mama, Papa, oom, kind en poepluier (jullie weten zelf wel wie ik bedoel), bedankt voor de mooie en leuke dagen. We hebben verschrikkelijk veel gelachen en volgens mij een super tijd en toernooi gehad. Zie jullie zondag allemaal weer bij de WTG training in Leusden.

Sven en Tatiana, ontzettend bedankt dat ik bij jullie mocht logeren. Heel erg leuk om jullie weer te zien. Zit de Ikea kast inmiddels in elkaar?:)

2 Comments:

  • Hej Kallen,

    Mooi verhaal! Beetje jammer van de resultaten na die van Italie dit jaar, maar ik kan me voorstellen dat dat bijzaak is.

    Foto's zijn top!

    Hier is het kneiter druk, maar ook gezellig en het geeft in ieder geval veel voldoening. Ik ben wel een beetje moe, na bijna 3 weken werken met slechts 1 vrije dag per week en minstens 13 uur per dag op de zaak. Dat de Mets dan elke dag tot 0.00uur spelen maakt mijn slaap er ook niet langer op... Nu 3-2 achter, maar de laatste 2 wedstrijden thuis. Ik hoop zo erg dat ze winnen!!!

    Gast, tot snel!

    Regards,
    Paul

    By Anonymous Anonymous, at 5:20 PM  

  • Hoi Bob,

    het ziet er allemaal leuk en gezellig uit! En volgens mij heb je nog geluk gehad met het weer! Mijn ouders belden gister, die zijn in Lloret de Mar op vakantie. En het regende en stormde enzo... Ach, hier regent het ook haha

    groetjes Amy

    By Blogger A, at 11:57 AM  

Post a Comment

<< Home