Bob, opnieuw opgestart...

Sunday, December 25, 2005

2.203.459 euro!! Merry Chrismas!

Merry Christmas everybody! Sorry voor het cliché-woordgebruik, maar komt nog uit de tijd dat we in Amerika woonden. Hele fijne dagen iedereen met (ook cliché, maar wel heerlijk altijd) veel en lekker eten vanavond en morgen.

Dan om terug te komen op de titel van dit stukje: de actie “Serious Request” van de dj’s Giel Beelen, Gerard Ekdom en Wouter van der Goes op 3 FM waarbij ze afgelopen week 6 dagen zonder te eten in een Glazen huis op de Neude in Utrecht opgesloten gezeten hebben, heeft maar liefst 2.203.549 euro opgeleverd! Dit geld gaat via het Rode Kruis naar kinderen in Congo die hun ouders kwijt zijn geraakt tijdens de jarenlange burgeroorlog in dat land. Groot respect voor wat ze gedaan hebben, super actie.

Vrijdag nog verder gewerkt aan mijn scriptie. Er begint schot in te komen, nu nog zien of ik mezelf er toe kan zetten deze week om er aan te werken… ’s Avonds met Alex, Julien en Robbert-Jan naar de film geweest, The Chronicles of Narnia. Film voel beetje tegen, was jammer dat het dele na de pauze (al na 40 minuten bij ene film van twee uur en een kwartier) niet net zo goedwas als het eerste deel. Ze hadden er beter 2 films van kunnen maken, dan hadden ze het plot veel beter uit kunnen werken. Daarna nog even uitgeweest, maar was nauwelijks te doen, stonden lange rijen voor de kroeg om naar binnen te kunnen. En ik weiger om een halfuur of drie kwartier in de rij te staan om naar binnen te mogen en vervolgens je kont niet te kunnen keren in een kroeg. Toen ik naar het huis van Alex liep om mijn fiets op te halen die daar nog stond, liep ik langs een middelbare school hier en raakte ik met twee jongens die daar zaten en het ook vertikten om de rij te gaan staan voor de Kraan. Op een gegeven moment bleek dat een van die jongens ook naar de Winterspelen in Turijn gaat. Zo toevallig weer, maar was erg grappig.

Zaterdagmiddag weer een keer gevoetbald met Alex, Mathijs en Sjoerd. Dit keer niet op BFC, maar op NVC, waar ze nog geen kunstgras hebben. Vind kunstgras toch lekkerder spelen, zeker met het spel dat wij spelen (voor de kenners, afstandtienen). ’s Avonds bij mijn vader kerst gevierd, was erg gezellig. Gefondued, standaard, maar heel erg lekker als je vleesliefhebber bent zoals ik. Leuke cadeaus gehad, voor de dvd van The Other Final, waar ik het hier al eens eerder over gehad heb, is erg gaaf! Christine, bedankt.

Vanochtend hier thuis kerst gevierd met cadeautjes. O.a. ene boek met luchtfoto’s van allerlei mooie plekken op de wereld gekregen, een bundel met de mooiste Loesje-uitspraken en twee boeken met reisverhalen. Zo meteen gaan we hier heerlijk eten, vooraf meloen met knapperige rauwe ham, dan eendenborst en tot slot bosvruchtenbavarois, heerlijk.

Fijne avond allemaal en eet smakelijk!

Bob.

PS: Wil graag afsluiten met een fraaie uitspraak die ik van Anne kreeg:

Het was niet god die mens heeft geschapen, de mens schiep god!

Als atheïst zijnde, vond ik hem erg mooi. Zeg er wel bij dat ik iedereen respecteer die gelooft, maar geloof dus niet. Hoop dat ik jullie niet tegen de borst stoot en dat jullie ook respecteren dat ik niet geloof.

8 Comments:

  • Als jij niet wilt geloven vind ik dat best
    Maar het eten van eendjes met kerst! Dat kan toch niet....snik...
    (haha geintje, doe wat je lekker vind :P)
    Merry christmas back :)
    Liefs

    By Blogger Yehudith, at 9:51 PM  

  • Ik ben wel gelovig maar zie best watin jouw punt:) (ik twijfel:P) Maarem bob volgend jaar kom ik bij jou eten met kerst, eend dat zouden ze hier nou nooit eten;) -x- Tamara

    By Blogger Tamara M., at 10:38 PM  

  • wat een goeie uitspraak Bob! Ik was gelovig, maar heb inmiddels zoveel meegemaakt dat ik het echt niet meer weet. tja het woord zegt het al he : GELOOF, als het echt allemaal zo zeker was heette het wel WAARHEID. Alhoewel......er zijn heel wat gelovigen die hun God de enige weg en waarheid noemen. Maar hoe kan dat nou.... als Allah de enige is, maar God ook????? En waarom slaan al die gelovigen in naam van hun waarheid mekaar de hersens dan in?? Ach ja, wat een gefilosofeer, op de late avond met een wijntje erbij.... Ik zal dr wel nooit helemaal achter komen hoe het zit. Maar kgeloof in mezelf, of is dat nu ook weer een behoorlijke cliche uitspraak?? Bob nog fijne dagen en een heel goed 2006. Nog bedankt voor je support het afgelopen jaar toen het met Esme allemaal behoorlijke dreigde mis te lopen. Het allerbeste, Annelies.

    By Anonymous Anonymous, at 12:50 AM  

  • Atheisten ontkennen het bestaan van een God. Op basis van logica en wetenschap klinkt dat misschien wel aannemelijk, maar vergeet niet dat ook de wetenschap niet in staat is op alle vragen een logisch antwoord te geven.

    Annelies, in het Christendom, het Jodendom en de Islam wordt dezelfde god aanbeden.

    Sommige mensen beweren dat het gewelddadige gewoon in de mens zelf zit, en dat het geloof gewoon als excuus wordt gebruikt om elkaar de hersens in te slaan.

    By Blogger Wouter, at 8:30 AM  

  • Annelies, ik kan me je reactie heel goed voorstellen. Mijn moeder heeft precies hetzelfde: die geloofde eerst wel dat er iets was, maar door alles wat ze om zich heen heeft gezien (niet alleen mijn eigen rotte situatie van tot mijn trans) is dat ook niet meer zo. Ik zelf heb nooit geloofd, ben daar te nuchter voor denk ik. Wouter, je hebt gelijk dat in die 3 geloven in principe dezelfde God aanbeden wordt, maar des te lomper vind ik het om dan uit naam van je geloof hele oorlogen te beginnen. Maar daarbij Wouter, wat Annelies ook bedoelt, is alle ellende buiten oorlogen om (zij heeft als moeder) nog veel meer ellende meegemaakt rondom een transplantatie dan ik). En daardoor begrijp ik heel goed dat zij twijfelt of er een God is. Als God zo gweldig is en allesbepalend is wat vele gelovigen dneken, zou hij dat nooit laten gebeuren denken wij dan denk ik.

    By Blogger Bob, at 9:57 AM  

  • Ik ben denk ik een gradatie erger ben dan Bob. Er is voor mij geen god en ik vind iedereen die het wel gelooft eerlijk gezegd maar naief. Net als bij de politie is 't altijd zo eerst het tegendeel bewijzen.. voor mij ook. Bewijs eerst maar eens dat er een god is. Niemand die het kan.. dus ja.. beetje stom om er dan wel achterna te gaan lopen..

    Annelies ik vind het een mooie uitspraak; als het echt zo was, had 't wel "de waarheid" geheten.

    X

    By Anonymous Anonymous, at 11:30 AM  

  • BYY THE WAY, The chronicles of Narnia, the lion the withch and the wardrobe (I looove the name:D) was echhht GAAF! Als je het boek niet gelezen hebt snap je dat natuurlijk ook niet Bob:P

    By Blogger Tamara M., at 2:59 PM  

  • Hey, en wat is volgens jou het plot van the Chronicles of NArnia dan :P. In mijn ogen was het een prachtige film, goed uitgewerkt, precies de goeie punten hadden ze gepakt.

    By Blogger Yehudith, at 9:01 PM  

Post a Comment

<< Home