Bob, opnieuw opgestart...

Tuesday, December 20, 2005

"20 miljoen, 20 miljoen"

“20 miljoen, 20 miljoen”. Dit zongen de Heerenveen supporters vanavond in de achtste finale van de Gatorade Cup (Amstel Cup, KNVB Beker, whatever) tegen VVV (2-0 winst). Voor degenen die niet doorhebben waar het over gaat: Ajax wil Huntelaar van Heerenveen kopen in de winterstop en daar zijn ze in Heerenveen niet zo blij mee, behalve voor 20 miljoen uiteraard
. Schitterend spreekkoor, mooie voetbalhumor. PSV heeft vanavond een mooie 3-0 winst behaald tegen Twente en staat net als MVV (3-1 tegen Willem II, die zijn echt de weg kwijt) en Helmond Sport (2-1 tegen Jong Ajax, ook weg kwijt, want twee keer rood).

Vanochtend ben ik naar Utrecht geweest om de eens-in-de-zoveel-tijdse conditietesten te doen. Eerst een 6 minuten wandeltest (waarin je du niet mag rennen), waar ik 714 meer in liep. En vervolgens de shuttle-walk test, hierbij haalde ik stap 14 van de 15, liep hem dus bijna helemaal uit. Fysio was erg tevreden, hij kon zich geen getransplanteerde herinneren die zo ver was gekomen. Op zich niet iets belangrijks (had graag gezien dat meer getransplanteerden zover waren gekomen), maar geeft wel aan dat ik goed ga met mijn conditie en dat is lekker om een bevestiging van te zien in zo een test.

Voordat ik naar het UMC ging, ben ik even uitgestapt op het Neude in Utrecht. Hier staat namelijk Het Glazen Huis van Radio 3 FM. Hierin hebben de dj’s Giel Beelen, Gerard Ekdom en Wouter van der Goes zich 6 dagen opgesloten, zonder eten. Ze voeren actie voor de hongerende kinderen in Congo, onder de naam Serious Request. Ze zamelen op allerlei manieren geld in. Er worden allerlei dingen geveild, je kunt een plaat aanvragen in ruil voor een donatie, er wordt virtueel op 3 fietsen vanuit Utrecht naar Kinshasa (hoofdstad Congo) gefietst en nog op allerlei andere manieren. Toen ik er vanochtend was, was er een fiets vrij, ik heb dus door Marokko gefietst vanochtend. Heb ook een nummer aangevraagd, Mister Blue van Paul de Leeuw en René Klijn, een schitterend duet van Paul en René, die later aan AIDS zou overlijden. Helaas erg toepasselijk voor de kinderen in Congo, want ook zij lijden (te) vaak aan AIDS.





Soms word ik echt gek van televisiereclames. Zo hoorde ik er vanochtend een met de krankzinnige slogan in een shampoo reclame: “Het grootste nadeel van de winter: dof en vermoeid haar.” Dan mogen ze mij toch echt uitleggen wat vermoeid haar zou zijn, ik kan me er in ieder geval weinig bij voorstellen…. Laat ze eens een keer een leuke shampoo reclame verzinnen. Dit geldt trouwens ook voor leningen, wasmiddelen, kattenvoer en nog heel veel andere bekende categorieën….

0 Comments:

Post a Comment

<< Home