Bob, opnieuw opgestart...

Thursday, September 15, 2005

Wat een prachtige honkbalavond. Ben vanavond naar Haarlem geweest naar de kwartfinale van het WK honkbal. Nederland speelde hier tegen Puerto Rico om een plek in de halve finale. Uitslag:

Puerto Rico: 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Nederland: 0 2 4 0 0 0 2 2 10

Pitcher Markwell, De Jong (c), Isenia (1b), Duursma(2b), Legito(ss), Coffie(3b), Van ’t Klooster (rf), Kingsale (cf), Rombley(rf) en Adriana (aangewezen slagman) lieten de wedstrijd zelfs maar 8 in plaats van de gebruikelijke 9 innings duren. Dit omdat het na 8 innings dus al 10-0 stond en als een ploeg na 7 of 8 innings al met 10 of meer punten voor staat, wordt de rest van de wedstrijd niet meer gespeeld. De wedstrijd begin echt leuk in de tweede toen Isenia en Adriana achter elkaar 2 solo home runs scoorden. In de derde inning was het echt raak, 4 punten met 0 uit. Door stom stelen en een dom opgelopen dubbelspel werd dat helaas niet nog meer in die inning. Toen Nederland vervolgens in de 7 en de 8e inning nog 2 punten binnensloeg, was het dus afgelopen. Was wel een beetje een anti-climax, de werper van Puerto Rico gooide namelijk 4 wijd op 9-0 met alle honken bezet. De vrije loop leverde dus meteen het winnende punt op. Had liever een grand slam home run (home run met alle honken bezet) gezien als afsluiter. Maar ja, was zo al een super mooie wedstrijd. Na afloop meteen kaarten gekocht voor de halve finale in Rotterdam vrijdagavond. Ga daar met Jeroen, Philippe en Paul heen. Helaas is de finale zaterdagavond en niet zondag. Heb zaterdag namelijk nog feest voor mijn verjaardag en transplantatie voor vrienden van mijn moeder en goede oudere volwassen vrienden waarvan velen toen ik in het AMC lag geld hebben ingezameld voor ene laptop voor mij. Maar die tv gaat dus op de achtergrond zeker aan. Ga er namelijk nu ook maar van uit dat Nederland de finale haalt. Ze moeten tegen Zuid-Korea die zo vriendelijk zijn geweest Japan (naast Cuba de andere grote favoriet vooraf) uit te schakelen. Foto's volgen later als ik die heb gekregen van een vriendelijke mede-supporterdie me er een paar mailt. Ik was zelf namelijk mijn camera vergeten, stom...

1 Comments:

  • He jammer ze hebben verloren

    By Anonymous Anonymous, at 10:43 PM  

Post a Comment

<< Home