Bob, opnieuw opgestart...

Thursday, August 18, 2005

Esmé naar afdeling en 2 vandaag

Weer goed nieuws uit Utrecht, Esmé is van de IC af. Ze ligt inmiddels op de gewone afdeling, B3 West waar ik ook een paar keer gelegen heb voor en direct na mijn transplantatie. Erg fijn om te horen, hele mooie stap vooruit weer. Ook leuk als ik morgen er heen ga om de gouden medaille van Bas van de transplant games op te halen. Super dit, weer een stap verder naar goed herstel en naar Euro Disney!

Verder was er vanavond een speciale uitzending van 2 Vandaag. Hierin werden Lieke, Daphne, Jannie en Kim gevolgd tijdens het laatste FOK-kamp. Stichting FOK staat voor Fybrosekinderen op kamp. Een jaarlijks kamp voor kinderen met CF, waar ze heel veel plezier, vreugde en verdriet hebben gehad de afgelopen 30 jaar. Ben zelf nooit meegeweest omdat ik altijd met mijn eigen voetbal en tennisclub op kamp ging. Ik denk nu zeker dat ik wat gemist heb, nu van een aantal mede-patiënten veel verhalen heb gehoord. Maar ja, niks aan te doen en ook die andere kampen waren erg leuk. Als ik dit toen had geweten, was ik naar allebei geweest:) Meiden, super dat jullie dit zo wilden laten zien. Heel indrukweekend regelmatig.Heel erg jammer dat dit het laatste kamp was. Voor de niet CF-ers: dit komt door het nieuwe segregatiebeleid, waardoor men vanuit de artsen zoveel mogelijk probeert CF patiënten gescheiden t houde. Dit ivm de overdracht van schadelijke bacteriën aan elkaar, waardoor CF patiënten elkaar kunnnen infecteren en ziek maken.

Zelf vandaag genoten van het weer. Even naar tennisclub en daarna weer gekaart in de tuin:) Ja ik weet het, doe dat erg veel:) Werd zelfs op een gegeven moment zo heet dat we naar binnen zijn gegaan... En Wouter, we pakken je binnenkortecht een keer terug, niet normaal meer hoeveel jij wint:) Ben nu ook bezig met het inplakken van mijn Curaçao foto's. Daarna verder met het maken van een fotoalbum van het Aspirantenkamp (voor verslag en foto's van dit kamp, zie archief van juni, was echt supergaaf dit kamp). Zal het Curaçao album morgen meenemen Esmé, kun je zelf ook zien wat je in februari te wachten staat. En er verder van dromen uiteraard... Morgen dus een deel van de dag in Utrecht, ook even bij Judith en Tamara langs, al ontmoet ik die buiten, is voor allebei makkelijker en anders worden we waarschijnlijk tegengewerkt, mag niet bij hun op de kamer denk ik.Maar buiiten kan het geen kwaad en kunnen ze het van de afdeling ook niet zien:) Zeker niet als ik of zij een kapje op hebben kan het geen kwaad. We zijn tenslotte ook al samen naar Within Temptation op het Java-eiland geweest en daar zijn ook geen problemen met bacteriën ontstaan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home