Bob, opnieuw opgestart...

Thursday, February 22, 2007

Carnaval op de Laak en in Lampegat

Afgelopen weekend ben ik Michelle geweest om carnaval mee te vieren in Ohé en Laak. "Op de Laak" werd alles geregeld door de plaatstelijke vereniging "de Noatevraeters". Vrijdagavond zijn we eerst in een iets verderop gelegendorp naar een pyjamabal geweest. Was wel leuk, maar eigenliijk te druk, er was erg weinig ruimte om je te kunnen bewegen.



Zaterdag was de optocht in het dorp waar ook haar jongste broertje "Knallend de Vasteloavend inging", goed voor de prijs voor mooiste jeugdonderdeel van de optocht. Was een leuke optocht, zeker voor een dorp van 800 inwoners:)



Na de optocht zijn we nog naar een feestzaal op de Laak gegaan> hier kwam iedereen bij elkaar na de optocht en werden de prijswinnaars van de optocht bekend gemaakt. En uiteraard werd er ook gedanst en vooral de polonaise gedaan, heb alle hoeken van de zaal wel gezien:)



Het was bedoeling om zondagavond ook nog naar een feest te gaan, maar dat ging helaas niet door omdat ik een gigantische boeraanval kreeg en mn maag erg vervelend deed met al die lucht er in. Was een geslaagd weekend, zeker voor herhaling vatbaar. Dan ga ik mee naar de Boerenbroelof en de Stoba meisje, kijken hoe t daar is:)

Dinsdagavond was weer een topavond in Lampegat. Voor de duidelijkheid, ik ben met 3 vrienden naar PSV - Arsenal geweest. De sfeer in het stadion was vooraf al heel goed door alle half dronken carnaval vierders die allemaal verkleed naar het stadion kwamen. En toen de verder dramatisch spelende Mendez de 1-0 maakte werd het alleen maar beter. Vooral de tweede helft was genieten. Kennelijk vonden de Arsenal supporters dit niet, getuige de volgende briljante uitspraak van een Engelsman de volgende dag op een Arsenal forum op internet:

"Has Thierry Henry already found his way out of Alex's pocket yet?"

3 Comments:

  • Bob,

    Wat lijk je toch een kansloos aapje in die kledij ;). Maar goed, ik heb dat ook nog nooit een carnaval meegemaakt (laat staan ónder de rivieren), dus misschien weet ik wel niet waarover ik het heb...

    Genoten? Of was PSV toch plezanter? ;)

    Regards,
    Paul

    By Anonymous Anonymous, at 12:32 AM  

  • bobbie, wat een prachtig pak! vooral dat indianengewaad of wat het ook is, ben jaloers op je!

    By Anonymous Anonymous, at 9:01 AM  

  • na een een boeraanval weet je zeker dat je op de boer'nbroelof volgend jaar je mannetje staat ;-)

    je hebt genoten zie ik.
    ltr. jurr

    By Anonymous Anonymous, at 8:42 PM  

Post a Comment

<< Home