Bob, opnieuw opgestart...

Wednesday, November 29, 2006

You'll never walk alone...

Sorry dat het zo lang geduurd heeft voor ik hier mijn verslag met foto's van Liverpool - PSV hier nee heb gezet. Maar bij deze dus alsnog.

Woensdag 2 november vertrok ik met Wouter en Chris ’s ochtends naar Schiphol om met Easy Jet naar London Stansted te vliegen. Hier hadden we een auto gehuurd, waar we mee naar Liverpool zin gereden. In Liverpool hebben we oze spullen in ons hostel gedumpt en zijn we naar het stadion gegaan. Dit duurde aardig lang, aangezien de bus flink vast stond in de stadsfiles in de spits. Ondanks het uiteindelijke verlies met 2-0 van PSV was het een topavond. De sfeer op Anfield Road is met geen ander stadion te vergelijken, ook niet met Nou Camp. Het moment dat het hele stadion ”You’ll never walk alone”, het ultieme voetballied zingt, is zo indrukwekkend, echt kippenvel. Het was ook heerlijk dat wij als uit supporters gewoon overal rond het stadion konden rondlopen. Zo hebben we in ons PSV shirt praktisch naast het stadion in een Engelse pub een uur voor de wedstrijd nog een biertje staan drinken te midden van allemaal Liverpool supporters. Niemand die je ook maar een vinger kwaad deed, geweldig. Voor een beter beeld van de avond, wedstrijd en het stadon, zie de foto’s hieronder, die zeggen meer dan woorden.










Donderdag zijn we voordat we terug naar Londen moesten voor onze vlucht nog naar het Beatles museum geweest. Dit is echt zo ongeveer het enige leuke wat er te doen is in Liverpool, het is een saaie en grauwe stad waar weinig te beleven valt. Het museum was heel leuk, hebben ze op een hele mooie en gezellige manier ingericht. Je wordt door de tijd heen geleid, van de oprichting van de band, tot aan hun eerste grote concerten, tot aan het uit elkaar gaan en ten slotte tot de dood van John Lennon. De stad verder was dus zoals gezegd niet veel aan, behalve dat er een BBC winkel was, waar ze de DVD’s verkochten van de Engelse comedy serie O Doctor Beeching. Deze serie is ongeveer 10 jaar geleden twee seizoenen door de BBC gemaakt en ik vind hem geweldig. Ik was al een tijd tevergeefs op zoek naar de DVD’s, maar hier heb ik ze gevonden. op de terugreis echt moeten rennen om onze vlucht te halen, door alle files die we onderweg in de buurt van Londen tegenkwamen. Een paar kilometer meer file en we hadden het niet gered.



Verder heb ik sinds kort lenzen in plaats van een bril. Tot nu toe bevalt het erg goed, al is het in en uitdoen er van nog even wennen soms. Hieronder een foto die Thomas vanavond heeft gemaakt met zijn nieuwe speeltje, een 50mm lens voor zijn camera.



Op de UvA ben ik nu druk bezig met het vak Econometrics, een vak dat door mijn scriptiebegeleider wel sterk werd aangeraden omdat het erg nuttig is voor mijn scriptie. Heb vandaag de eerste computeropdracht die mee telt afgerond en ga morgen verder met de opzet van mijn scriptie.

Opa, gefeliciteerd, hoop dat U een leuke dag heeft gehad en ook dat NAC een beetje een goed seizoen krijgt.

5 Comments:

  • Hej Kallen,

    Misschien ben jij de goede Engelsen tegengekomen of begrepen ze al dat ze gehakt zouden maken van PSV, want ik ken anderen. Ik wete niet of je de film hooligan (met Frodo) hebt gezien?!? Daarna zou ik het niet meer durven om in Engeland met het shirt an de uit spelende club op te komen dagen...

    Zonder lenzen is wel even wennen, maar ziet er goed uit. Wanneer worden de eerste pasjes gemaakt? ;)

    Succes met econometrie en je scriptie!

    Regards,
    Paul

    By Anonymous Anonymous, at 1:31 PM  

  • voetbalfreak! :p

    Oh, museum over the beatles, m'n vader gaat jaloers zijn.
    Die lenzen in en uitzetten word je vlug gewoon hoor. Helemaal zalig zo'n dingen, ineens kan je ook uit je ooghoeken alles zien. Haha!
    Succes met scriptie!

    Veerle

    By Blogger freaky_veertje, at 3:29 PM  

  • Leuk hoor die lenzen!!! Staat je goed:) En fijn dat t verder ook goed gaat!

    xxx Tamara

    By Blogger Tamara M., at 11:56 PM  

  • Ja inderdaad! Lenzen zijn echt zo prettig, ook met autorijden en lezen enzo. Ik kan de mijne alleen momenteel niet veel in doen: Te moe, te druk (waardoor ik moe wordt enzo) en dan kan ik ze niet goed (meer) verdragen.
    Heb je eigenlijk zachte of harde lenzen?

    xx Judith

    By Blogger Yehudith, at 10:28 AM  

  • ik zou t na bordeaux even bij deze fotoos houden....Koeman is weer waar-ie hoort... ergens tussen groningen en barcelona.
    (wel jaloers op je hoor. wow! ;-)

    By Anonymous Anonymous, at 11:37 PM  

Post a Comment

<< Home