Bob, opnieuw opgestart...

Thursday, November 16, 2006

Belgisch bezoek en scriptiebegin

Gisteren zijn Stéphanie, Raymond en Lieve hier geweest. Stéphanie is een vriendin van me uit Leuven die ook longgetransplanteerde is en ik op de Spelen in Napels heb leren kennen. Ze moesten bij mij in de straat in een speciaalzaak zijn, vandaar dat ze in NL waren. We hebben er een leuk dagje Amsterdam van gemaakt, heb ze een rondleiding gegeven door de stad. Erg leuk op zo een dag, stakend OV. Zijn dus maar gaan lopen vanaf mijn kamer langs de Nederlandsche bank door de Utrechtsestraat over het Rembrandtplein, vanaf de Munt door de Kalverstraat om uiteindelijk te eindigen op de Dam. Ondertussen lekker geluncht op het Rembrandtplein en in de Kalvertoren bij Van Leest kon Stéphanie als groot Disney fan niet kiezen welke DVD’s ze allemaal mee moest nemen (die kosten hier dus kennelijk de helft van wat ze in België kosten). Bij de Bijenkorf waren zoals elk jaar weer de klimmende Zwarte Pieten, leuk om weer te zien (en om te fotograferen hè Stéphanie:P).
De oogst van Stéphanie







Na een leuke dag gingen ze terug naar Leuven en ging ik naar de Amsterdam Arena met twee studiegenotes en een broer en vriendin van een van hen. We gingen naar Nederland – Engeland, een oefenwedstrijd. ’s Middags in de stad waren de Engelsen al duidelijk aanwezig op de hun kenmerkende manier. Luid zingen, met vlaggen zwaaiend op de Dam en voor heel veel bier drinkend. De wedstrijd was uiteindelijk ba slecht, een van de slechtste die ik ooit live in een stadion heb gezien. We hebben nog wel veel gelachen om het radiocommentaar (via de telefoon) van Jack van Gelder en consorten. Mooiste opmerking was over Wayne Rooney, de beste Engelse spits: “Hij mag dan het IQ hebben van een cornervlag, voetballen kan hij wel.” Ook het vliegtuigjes vouwen zorgde vooral bij de vrouwen voor veel lol, bij gebrek aan spanning en goed voetbal☺

Realiseerde met net ook pas dat ik hier nog niet gemeld had dat ik eindelijk met mijn scriptie ben begonnen. Ik heb vorige week na (te) lang zoeken een begeleider gevonden. Het zal gaan over de link tussen armoede en de slechte staat van de economie in Sub-Sahara Afrika en de slechte staat van de gezondheidszorg daar en vice versa. Ik ben dus eindelijk weer echt met iets bezig en dat is wel lekker. Kwam er door mijn begeleider ook achter dat het voor mijn scriptie toch handig is om het vak Econometrie voor economen gevolgd te hebben, dus daar ben ik ook meteen mee begonnen.

Goed weekend allemaal alvast, Bob

0 Comments:

Post a Comment

<< Home