Bob, opnieuw opgestart...

Sunday, January 21, 2007

Eindelijk

Sorry Michelle, Hilde en anderen die “klaagden” dat ik hier al lang niks heb geschreven:P Dat klopt, was al veel eerder van plan om hier een update neer te zetten, maar kwam er steeds maar niet van. Nu dan maar een lang verhaal, hopelijk maak ik het daarmee een beetje goed:).

Ik zie dat mijn laatste stukje nog van vorig jaar was, daar begin ik dus ook maar even. Op Oudejaarsdag stond ik in de finale van de 7 categorie van een toernooi in Hilversum. Helaas was de finale mijn minste wedstrijd, verloor dan ook met 6-4 6-3. Desondanks toch een goed begin van het nieuwe tennisjaar. Oudejaarsavond was Michelle in Amsterdam om bij mij thuis met nog een man of tien Oudjaar te vieren. Het was erg gezellig, het was leuk om het samen te kunnen vieren en een mooi begin van een hopelijk erg mooi en gezond jaar.


Woensdag in de tweede week van de vakantie hadden Thomas en ik het plan opgevat om een uithoek van Amsterdam te verkennen. Eerst hebben we tram 4 vanaf ons voor de deur gepakt naar het Centraal Station om van daarvandaan de veerpont te pakken naar het Java-eiland. Hier waren we allebei eigenlijk nog nooit geweest en het was leuk om te zien hoe het daar geworden is en wat daar de laatste jaren uit de grond gestampt is. Ik heb de ontwikkeling er van jarenlang elke dag kunnen ”volgen” toen ik nog elke dag vanuit Bussum met de trein naar Amsterdam reisde voor mijn studie. Na Java-eiland overgelopen te hebben zijn we in tram 26 gestapt naar de nieuwste wijk van Amsterdam, IJburg. Deze wijk is nog volop in ontwikkeling, de bouwkavels zijn vierkante blokken en genummerd, voelde ergens wel raar aan. Toen we naar de uithoek van de wijk liepen, beseften we pas dat we toch echt in Amsterdam stonden, maar tegelijkertijd aan de rand van het IJsselmeer. We konden Pampus namelijk zien liggen, net als Blijburg, het strand. Iets om van de zomer een keer heen te gaan.








Linksboven: Achterkant van Amsterdam CS
Rechtsboven: Op Java-eiland
Linksmidden: Er wordt nog heel veel gebouwd op IJburg
Rechtsmidden: Op weg naar?
Linksonder: Het IJsselmeer dus
Rechtsonder: Met tram 26 weer terug naar de Van Woustraat

7 januari was de eerste echte atletiektraining voor de Transplant Games in Bangkok. Ik ben hier samen met Michelle heen geweest. We willen namelijk allebei mee gaan lopen in de 4 x 100 meter estafette bij de Spelen eind augustus. De kans dat dit gaat lukken is erg groot, we hebben allebei namelijk op 1 januari te horen gekregen dat we in de voorselectie zitten voor die Spelen. In principe komen er alleen maar meer mensen bij die voorselectie als er meer geld binnenkomt en valt er niemand meer af, dus dat gaat hopelijk allemaal door. Ook kunnen we dus daar samen gaan mixen met badminton, kijken of we die Aziaten een loer kunnen draaien samen:) De training was erg goed en gezellig, komende maanden moeten we tot twee vaste estafette teams komen.

De eerste week na de vakantie stond voor mij voor een groot deel weer in het teken van Unisca, de VN conferentie simulatie voor studenten in Amsterdam. Vorig jaar was ik “gewwoon” deelnemer, dit jaar was ik delegation coach van India en van een paar lobbyisten. Ook dit jaar was het weer een groot succes en het was leuk om daaraan bij te kunnen dragen. Mijn volgende Model United Nations waar ik aan mee ga doen zal de WorldMUN in Genève zijn en niet de Harvard National MUN in Boston. Onze deelname daaraan staat op losse schroeven namelijk en heb besloten om niet mee te gaan uiteindelijk. De WorldMUN zal overigens zijn van 26 tot en met 30 maart, die 5 dagen zal ik dus in Geneve zijn als vertegenwoordiger van Zimbabwe voor de Afrikaanse Unie.
Afgelopen donderdag was het ook (en misschien wel vooral) hier in Amsterdam storm dag. Marek zat vast op de VU, net als zijn moeder, broertje, vriendin van broertje en een vriend. Aangezien er in tegenstelling tot de treinen nog wel metro’s reden, zijn ze hierheen gekomen en hebben we met 9 man pasta zitten eten hier. Het nog meer leren van mijn tentamen ging daardoor niet echt door, maar dat was niet erg. Vrijdagochtend had ik het tentamen van Econometrics, was lastig. Even het resultaat afwachten, maar gelukkig is het niet meer van belang voor mijn studiepunten.

Vrijdagavond ben ik bij Michelle geweest om naar het gala bij haar op school te gaan. Was leuk om tegelijkertijd een spoedcursus Limburgs dialect te krijgen. Begin ik het een beetje te leren?:)

Vanaf morgen wordt het eindelijk echt scriptie tijd voor me, heb me voorgenomen om elke dag om kwart over 9 op de UvA te zitten om er mee bezig te zijn.

Goede week allemaal, volgende update zal sneller zijn:)

4 Comments:

  • Zoals beloafd is ie ein antwoard (en neet op de spelfoute lette): doe begins et volges mich waal te snappe, noe allein nog et kalle. Det mot toch waal lukke mit diene naam. En doe moags mich altied om hulp vroage;)
    kus michelle

    By Blogger Michelle, at 11:11 PM  

  • Ben blie dak uw roare taalke n bietje begriep, ma spelfoute in plat Limbolands herken ik nie hoa:P Maak dich giene zorge:)
    Kus treug

    By Blogger Bob, at 11:46 PM  

  • Ziet er leuk uit die foto's. Ook die van het gala is mooi! :)
    xx Judith

    By Blogger Yehudith, at 12:13 AM  

  • Tsja, die taal heb ik je niet mee kunnen geven, sociaal/cultuurhistorisch foutje natuurlijk, daarvoor had je je opa nog moeten hebben. Die had je graag een spoedcursus gegeven..........
    Jos

    By Anonymous Anonymous, at 11:35 AM  

Post a Comment

<< Home