Bob, opnieuw opgestart...

Sunday, July 30, 2006

Warschau

Ik zit nu op de pc van de familie van Marek waar ik afgelopen nacht heb gelogeerd en vanavond nog zal logeren. We zijn gisteren hier aangekomen en geweldig ontvangen door Marek zijn tante en oma. We kregen gisteravond meteen een heerlijke maaltijd met shaslick en aardappelen voorgeschoteld. Vandaag zijn Thomas en ik grotendeels met zijn tweeën door Warschau gelopen omdat Alwin op tijd terug moest om weer naar Nederland te vliegen. Ook Warschau is een erg mooie stad, met vooral een leuke oude stadskern. Nou ja, oud, de oude stadskern is helemaal herbouwd nadat de Duitsers de hele stad in WO II hebben platgegooid. We hebben nog op het cadeau van Stalin aan de stad gestaan, het hoogste gebouw van Polen, zo een 230 meter hoog. Tenslotte in een boekwinkel nog een Poolse versie van mijn favoriete strip Casper en Hobbes (http://www.gocomics.com/calvinandhobbes/ ) tegengekomen en gekocht. Ik heb er nu inmiddels meer in verschillende talen, erg leuk. Dus Anja, dit schiet me net te binnen als je dit leest, een Griekse, Hongaarse of Turkse versie van deze strip zou een leuk cadeau zijnJ.

Morgen gaan we inderdaad met de trein naar Gdansk aan de noordkust en van daar uit naar een andere kustplaats en een aangrenzend natuurgebied. Heel relaxed doen dus. Zoals Thomas het mooi zei: “Ik vind allesgoed, als er maar niet gestresst wordt”. En dat laatste waren we ook niet van plan.

Hoop dat jullie dat ook niet doen en genieten van jullie vakanties.

Bob.

1 Comments:

  • Vriendje vuursteen,

    Welke vakantie?!?

    Geniet jij maar wel van de jouwe...

    Regards,
    Paul

    By Anonymous Anonymous, at 3:20 AM  

Post a Comment

<< Home