Bob, opnieuw opgestart...

Monday, March 20, 2006

Bezoekje UMC

Vanochtend moest ik vroeg in het UMC zijn voor weer een controle. Eerst bloedprikken, wat nu wel weer gewoon op het lab mocht, omdat ik de eerste patient was. Vorige keer mocht dat niet, terwijl ik toen zelfde argumenten aanvoerde (dat er nog geen andere cf-er in huis was) die ze nu zelf aanvoerden. Daarna kwam Nossent, omdat Van de Graaf er niet was. Hij vond mijn hartslag erg hoog, maar dat is hij bij mij altijd, al mn hele leven is ie ook in rust boven de 100 zonder dat ik er ook maar enige last van heb. Nossent wilde ook na mijn verhaal voor zekerheid een ecg laten maken, prima. Ik heb er niets van gehoord, dus hij zal wel goed geweest zijn. Niet dat ik daar aan twijfelde, maar ja, een ecg laten maken stelt ook niks voor en als ik een arts daarmee gerust stel:) Van de Graaf ken het inmiddels van mij en maakt zich er niet druk om, het is wel stabiel namelijk. Vervolgens longfunctie, die weer als vanouds wisselvallig was, omdat ik technisch gewoon heel slecht blaas vaak. Knijp steeds mijn keel dicht en das niet de bedoeling als je zoveel mogelijk lucht in of uit wil ademen/blazen. Voor de kenners hier, beste fev1 was 3.12 liter (78%), waar ik in zelfde serie soms ook 2.69 liter blies, bijna een halve liter verschil dus.

Tot slot naar de fysio, waar ik weer wat spiertestjes en 2 looptesten moest doen, de 6 minuten wandeltest en de shuttle-walk test. De wandeltest als eerste, liep 784 meter, 70 meter meer dan de vorige keer. Je mag dus niet rennen en dat is irritant, je krijgt wel die neiging namelijk. Daarna de shuttle walk test. Vorige keer tot stap 14 van de 15 gekomen en gestopt, omdat ik dacht dat test was afgelopen (Nee, Esme, ik heb nooit gezegd dat ik m al een keer had uitgelopen:)). Vandaag liep ik wel door na stap 14, alleen ging ik kort daana weer heel licht door mijn knie. Niet heel ernstig, maar wel zodanig dat het onmogelijk was om verder te lopen, anders zou ik door mijn benen gezakt zijn en het veel erger hebben gemaakt. Dus doel voor volgende keer wordt om hem uit te lopen, was er dicht bij. Heb nu al gelukkig geen last meer van mijn knie, maar moet er dus wel mee blijven uitkijken, met rare bewegingen als ik sport.

Goede week iedereen!

PS1: Marek, bedankt, top dat je er was vanavond, heeft me goed gedaan.
PS2: Roderick Veelo is de Mol en Toine van Peperstraten gaat winnen.
PS3: Lut/Chris moeten er heel snel uit en Lien/Inge gaan als eerste aankomen in Lhasa.

4 Comments:

  • volgens mij is John de Mol hoor of anders Linda...

    By Anonymous Anonymous, at 11:15 AM  

  • Inge en Lien moeten eruit!!! en Jymmie en amir gaan winnen, lekker puh :P

    By Anonymous Anonymous, at 3:07 PM  

  • Bob, waar is toch die update van de Champions League standenmonitor??? Ik snap maar niet waarom je deze niet meer publiceert

    By Anonymous Anonymous, at 10:46 AM  

  • Het thuisfront is het niet met je eens. INGE EN LIEN moeten eruit.
    Wat een akelig stel is dat.
    De Mol weten we nog niet.
    Succes vanavond met PSV.
    Groetjes, je moeder

    By Anonymous Anonymous, at 6:15 PM  

Post a Comment

<< Home