Bob, opnieuw opgestart...

Monday, March 03, 2008

Tofo

Eén van de vele straatverkoopstertjes die naar onze bus kwamen tijdens de 8 uur durende rit van Maputo naar Tofo. Vond dit een schitterend plaatje, zij was blij met de 15 Meticais (= ong 50 cent) die ik haar betaalde voor een frisse Fanta cassis.

De bus. Hier zaten we met zeker 25 man in, nogal vol dus:)

Drie jongens die souvenirs probeerden te verkopen op en rond het strand

De Indische oceaan

Deze foto heb ik genomen terwijl ik tot mijn enkels in de branding van de Indische oceaan stond, vlak voor zonsondergang.

Deze vogeltjes zag je heel vaak in de branding lopen en naar kleine krabbetjes pikken. Ik heb alleen geen idee hoe ze heten, heeft iemand een idee?

Nee, de bomen achter de duinen stonden niet in de fik...

's Ochtends vroeg rond een uur of 6 bij de eerste tussenstop bij een tankstation op de terug. We vertrokken overigens om 4 uur...

Onderweg, op die zelfde terugreis...

De foto's van het snorkelen heb ik niet digitaal, die heb ik namelijk gemaakt met een ter plekke gekochte wegwerponderwatercamera (nieuw woord voor in de Van Dale?). Het snorkelen zelf ging niet echt best, ik heb kennelijk moeite om puur mond in, mond uit te ademen. Ik gebruikte als reflex meteen mijn neus, ook al had ik een snorkel masker op. Dit zoog dan meteen vacuum, niet bepaald een fijn gevoel. Een omgekeerde situatie vergeleken met de tijd vlak voor mijn transplantatie dus, toen ik vaak vanwege de vermoeidheid en mijn zuurstoftekort juist alleen maar door mijn mond kón ademen. De walvishaaien waren wel indrukwekkend, ze zwommen letterliijk onder onze rubberboot door.

De streenhemel was ook fenomenaal elke avond. Helaas kon ik mijn camera niet instellen op een sluitertijd langer dan een seconde, waardoor de foto's die ik geprobeerd heb hiervan te nemen totaal zwart zijn. Ik herinner me maar twee keer in mijn leven zo een sterrenhemel gezien te hebben, in 2002 in de woestijn vlakbij Las Vegas en bijna twee jaar geleden in de zomer in Leba in Polen met Thomas en Marek.

O ja, totaal los van dit stukje, een bizar filmpje van één van de gevolgen die de storm in Noord-West Europa kennelijk heeft gehad. Laat ik zeggen dat ik blij ben dat ik niet in dit vliegtuig zat...

3 Comments:

  • Bob, prachtige foto van dat jongetje met dat teiltje op zijn schoot! Geniet van je verblijf verder!

    By Anonymous Anonymous, at 7:17 PM  

  • Hej man,

    Super gaaf al je avonturen. Ben trots op je!

    Het is overigens wel net iets anders dan mijn stage: 10 - 12 uur per dag werken ;-)

    Geniet ervan!

    By Anonymous Anonymous, at 8:56 PM  

  • De foto's zien er idd weer super gaaf uit :D Veel plezier verder, ennuh die storm was idd nogal hevig haha

    kus, Marjan

    By Anonymous Anonymous, at 12:38 PM  

Post a Comment

<< Home