Bob, opnieuw opgestart...

Friday, March 07, 2008

Mozambique, beetje topografie

Om jullie een beetje een idee te geven van waar ik precies zit, hieronder een kaart van Mozambique (klik op de afbeelding om hem te vergroten en alles te kunnen lezen). Mozambique is 20 keer zo groot als Nederland en heeft een kustlijn van een kleine 3000 kilometer.

Ik zit dus in Maputo, de hoofdstad, vrijwel helemaal in het zuiden van het land. De grootste afstand die ik tot nu toe heb afgelegd, was naar Tofo, een kleine 500 kilometer, 8 uur met de bus. Als ik dus de hele hele kustlijn van Mozambique zou willen bereizen, heb ik ongeveer een afstand langs de kust van Den Helder naar Lissabon te gaan... Dat gaat hem niet worden gedurende mijn verbijf hier helaas.

Verder ben ik zoals net beschreven in de provincie Gaza, waarvan Xai-Xai de hoofdstad is, ruim 200 kilometer van Maputo, geweest. Ter vergelijking, Amsterdam - Maastricht is net zo ver. Het Krugerpark (alleen al half zo groot als Nederland), althans de met Zuid-Oostelijke ingang bij Komatipoort, is relatief om de hoek, zo een twee en een half uur met de bus. De hoofdstad van Swaziland, Mbabane ligt zuidelijker en is net iets verder. Tot slot Inhaca, dat ligt 40 kilometer uit de kust van Maputo.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home