Bob, opnieuw opgestart...

Monday, June 05, 2006

Roland Garros

Afgelopen woensdag, donderdag en vrijdag ben ik met Wouter, Jilles en Tim naar Parijs geweest om naar Roland Garros te gaan. We zijn woensdagochtend naar Parijs vertrokken met de auto en na een speurtocht door de stad naar de parkeergarage waren Wouter en ik rond een uur of half vijf in ons hotelletje.

's Avonds zijn we eerst gaan eten bij de Hippopotamus, een grillrestaurantketen in Frankrijk waar je heel lekkere steaks kunt krijgen. Daarna zijn we naar de Tour Montparnasse gegaan, om vanaf 209 meter hoogte heel Parijs te kunnen overzien. Het uitzicht was heel spectaculair, vooral toen de zon onder ging. op weg naar ons hotel zijn we nog langs de prachtig verlichte Eiffeltoren gelopen en op verschillede manieren foto's proberen te maken, hieronder staan er een paar. meer foto's volgen snel.



Dan begon donderdag voor ons waar we voor gekomen waren: Roland Garros. We hadden alleen toegang tot de “courts annexes”, ofwel alle banen behalve de drie grote stadions. Ik heb onder andere Hantuchova tegen Gagliardi gezien, gelukkig na ruim 2 uur gewonnen door Hantuchova. Daarna volgde op dezelfde baan 7 Novak Djokovic tegen Fernando Gonzalez, de als 9e geplaatste Chileen met de hardste forehand uit het circuit. Dit was beste partij die ik in deze twee dagen gezien heb. Met name Djokovic begon verschrikkelijk goed en won de eerste twee sets dan ook verdiend met 6-4 en 6-1. set 3 en 4 gingen vervolgens naar Gonzalez, waarna Djokovic het verrassend toch nog won na 5 sets. Door de regen werd deze partij helaas 2 uur onderbroken waardoor we verder minder hebben kunnen zien dan de bedoeling was. De rest van de da heb ik nog flitsen gezien van Haas-Waske, Ljubicic-Hernandez en de eerste set van Blake-Almagro, totdat deze wedstrijd gestaakt werd ivm de invallende duisternis. ’s Avonds nog even gegeten bij hetzelfde restaurantje als vorig jaar bij het Centre Pompidou en het smaakte weer heel goed.

Het hoogtepunt van vrijdag was de partij van Raemon Sluiter tegen Martin Vassallo-Arguello. Dit werd ook op baan 7 gespeeld, dit keer was het mini-stadionnetje gevuld met 90% Nederlanders, die er een echte Davis Cup sfeer neerzetten. Sluiter begon fantastisch met in de eerste set zo ongeveer alleen maar winners op welke lijn dan ook van het veld, de Argentijn tot wanhoop drijvend. Helaas hield hij dit niet vol, want na de setstanden 6-2, 4-6, 3-6, 6-4, 1-6 verloor hij. Nadat ik na afloop tussen een springende, dansende en zingende Vassallo-Arguello en zijn fans had gestaan, kreeg ik zijn handdoek van het toernooi. Heel mooi ding en goed te gebruiken bij de toernooien die ik ga spelen komende zomer. De rest van de dag nog wat (delen van) andere partijen gezien zoals Martina Hingis die haar tegenstandster weer eens tennisles gaf, Pennetta-Schiavone die voor Sluiter op baan 7 stonde, Wassen met Vliegen in de dubbel, en een paar games van Berdych tegen Kiefer, totdat Kiefer na de eerste set opgaf. Daarna terug naar Nederland om te slapen (nou ja, slapen, van 02:30 tot 06:30) bij Jilles zijn ouders in Nuenen, omdat hij de volgende da vroeg op zijn tennisopleiding moest zijn.

Zaterdagochtend ben ik even bij de ouders van Lieke langs geweest om even langs de begraafplaats te gaan en haar graf te bezoeken. Was erg goed om even te zien, ze ligt daar prachtig midden in de natuur in Son en Breugel. Frank en Hetty, bedankt voor jullie gastvrijheid en heel veel sterkte bij de verdere verwerking van dit enorme verlies.

s’ Avonds nog een erg gezellig verjaardagsfeestje gehad van een vriendin van me hier in Naarden. Ik was van te voren niet van plan het erg laat te maken omdat ik nog vrij moe was van Parijs, maar voordat ik het wist was het half drie toen ik naar huis ging. Het was dus in ieder geval wel erg leuk. Gisteren tenslotte bij mij thuis ’s middags bij mij thuis gepokerd met jongens van de tennisclub, daarna even gegeten bij mijn vader en tenslotte Jong Oranje Europees kampioen zien worden. Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom in een toernooi dat omschreven staat als het Europees kampioenschap voor spelers onder de 21 jaar er spelers van 23 mee mogen doen??? Als afsluiter van de avond nog gevoetbald op een veel te donker veldje hierin de buurt met die jongens. Eigenlijk volslagen idioot, want je zag de bal nauwelijks meer op het zeer hobbelige zandveld, maar dat deed er niet toe, het was er grappig om een keer te doen.

1 Comments:

  • Ja hoor Bob.... dat kan ik je wel uitleggen (dat van waarom op het EK-21 ook oudere spelers meedoen)! Het gaat erom dat spelers voor een bepaalde datum geboren moeten zijn om aan de kwalificatie mee te kunnen doen (in dit geval voor 1/1/1985 denk ik). Als dat het geval is mogen ze dus ook daarna aan het toernooi zelf meedoen... t zou namelijk wel zuur zijn als iemand de hele kwalificatie heeft gespeeld en een paar dagen voor het toernooi jarig is en daardoor net te oud zou zijn om mee te doen!!

    Mzzl, Wouter

    PS. Komen er nog meer pics van RG op de site? Of zijn die ergens anders te vinden?

    By Anonymous Anonymous, at 11:43 PM  

Post a Comment

<< Home