Bob, opnieuw opgestart...

Tuesday, June 13, 2006

Het was weer maandag....

Het was weer maandag.... Er is gisteren weer iemand met CF overleden. Ik kende Eva niet, maar las het op het gastenboek van Stichting Fok, de stichting die altijd de zomerkampen voor kinderen met CF organiseerde. Ze stond sinds heel kort op de lijst om getransplanteerd te worden, maar heeft dat helaas niet gehaald. Wel heeft ze gelukkig nog kunnen genieten van haar Doe Een Wens dag vorige week. Voor een prachtig en indrukwekkend filmpje, klik hier. Vooral het laatste stukje bezorgde me kippenvel...
Op zulke momenten haat je het dat er niet veel meer donoren zijn in Nederland, zodat veel meer mensen kunnen genieten van een fantastisch nieuw leven, het geluk dat je zelf wel hebt gehad en nog steeds wel hebt. Dus (misschien voor de zoveelste keer, maar toch):

WORD DONOR!

Daarnaast betekent maandag ook eens in de 6 weken voor mij een controle bezoek aan het UMC. Mijn longarts had weer weinig aan te merken op mijn situatie gelukkig. Hij had daarnaast nog goed nieuws. Er zijn twee soorten virussen die je kunt krijgen en waar je behoorlijk ziek van kunt worden als je een orgaan ontvangen hebt, het CMV en het EBV virus. Aangezien ik niet wist of ik er vatbaar voor was, vroeg ik hem dat. Hij vertelde me vervolgens dat dit in principe onmogelijk is, aangezien mijn donor en ik allebei precies hetzelfde waren/zijn qua wel of niet drager zijn van die virussen. Dit maakt het onmogelijk voor mij om die virussen te krijgen. Of ik moet het van iemand anders krijgen, maar die kans is nihil.

Verder ben ik aan het genieten van mijn vrije tijd en vooral van het fantastische weer nu. Alhoewel het gisteren wel erg warm was om 's middags een wedstrijd te moeten spelen voor een toernooi in Soest. Helaas verloren, ik speelde als een krant. Hopelijk volgende week beter in Napels, maar dat zou toch echt wel moeten kunnen...

Zometeen nog maar weer eens proberen om door het telefonische spreekuur van de examencommissie te komen, het meest achterlijke en bureaucratische instituut van de UvA...

Iedereen veel plezier met het WK en geniet van de zon!

Bob.

2 Comments:

  • Jij kent mij natuurlijk ook niet, maar ik ben al lang een vriendin van Eva... En ook ik ben vreselijk verdrietig vanwege dit verlies. Ik kom net bij haar vandaan en het is goed zo.

    x³ Olgaa

    By Anonymous Anonymous, at 6:37 PM  

  • sterkte...

    By Blogger A, at 1:14 PM  

Post a Comment

<< Home